Jeg har sovet skikkelig lenge i dag og etter en solid frokost i form av hjemmelaget pytt-i-panne gikk vegen videre til Norge.
Jeg synes alltid at hovedvegene er noe hersk. For det første er farten min ikke høy nok til å følge andre, for det andre er det bare kjedelig med store hovedveier. Ingenting å se. Så jeg svingte av og bestemte meg for å stikke en tur innom Åmål. Jeg har jo sett filmen Fucking Åmål en gang i tiden og forbundet byen med filmen ganske så raskt. Åmål viste seg fra den beste siden og leverte en heftig overraskelse.
Østindiafareren «Götheborg» sto nemlig til kai og var på en tur gjennom Norden, det også, før skipet skal videre på en Europa tùrne. Det var mulighet å komme ombord og denne muligheten benyttet jeg meg av. Jeg snakket litt med styrmenn og hjelpefolk som er frivillige ombord. Jeg fikk vite mer om skipets historie og hvordan det styres og håndteres. Vel å merke at dette skipet er en nøyaktig kopi av det originale skipet som sank den 12. september 1745 utenfor Gøteborg, Sverige. Jeg fikk også vite hvordan en søker seg jobb ombord. Se mer på hjemmesiden for skipet - http://www.soic.se/.
Jeg synes alltid at hovedvegene er noe hersk. For det første er farten min ikke høy nok til å følge andre, for det andre er det bare kjedelig med store hovedveier. Ingenting å se. Så jeg svingte av og bestemte meg for å stikke en tur innom Åmål. Jeg har jo sett filmen Fucking Åmål en gang i tiden og forbundet byen med filmen ganske så raskt. Åmål viste seg fra den beste siden og leverte en heftig overraskelse.
Østindiafareren «Götheborg» sto nemlig til kai og var på en tur gjennom Norden, det også, før skipet skal videre på en Europa tùrne. Det var mulighet å komme ombord og denne muligheten benyttet jeg meg av. Jeg snakket litt med styrmenn og hjelpefolk som er frivillige ombord. Jeg fikk vite mer om skipets historie og hvordan det styres og håndteres. Vel å merke at dette skipet er en nøyaktig kopi av det originale skipet som sank den 12. september 1745 utenfor Gøteborg, Sverige. Jeg fikk også vite hvordan en søker seg jobb ombord. Se mer på hjemmesiden for skipet - http://www.soic.se/.
Etter besøket på skipet, dro jeg videre med kurs til Oslo. På onsdag har jeg planlagt å være med min gode venn Arnis til Stavanger. Arnis jobber som lastebilsjåfør og Polarekspressen vil være parkert i Oslo frem til vi er tilbake på fredag.
Jeg begynte å høre en urovekkende lyd ca 70 km før Spydeberg. Jeg valgte å stoppe i Spydeberg for natten fordi jeg vet at det finnes deler jeg trenger her. Jeg trenger å feste dynamoen min skikkelig en gang for alle. Dette kan jeg få til her på Martiniussens Bilservice AS som har alt av brukte bildeler.
Se video av dag 32 under og husk å dele litt av Polarekspressen med dine venner på Facebook:
Jeg begynte å høre en urovekkende lyd ca 70 km før Spydeberg. Jeg valgte å stoppe i Spydeberg for natten fordi jeg vet at det finnes deler jeg trenger her. Jeg trenger å feste dynamoen min skikkelig en gang for alle. Dette kan jeg få til her på Martiniussens Bilservice AS som har alt av brukte bildeler.
Se video av dag 32 under og husk å dele litt av Polarekspressen med dine venner på Facebook: